Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zakladní registr obyvatel v návaznosti na editační agendové Informační systémy: sdílení dat ve veřejné správě ČR
Kopecká, Iveta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Práce analyzuje současný stav základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku základních registrů v obecné rovině, kdy je větší pozornost věnována registru obyvatel. Analytická část práce podrobně zkoumá současný stav nastavených a realizovaných procesů, které mají přímý vliv na funkčnost základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy a následné sdílení dat ve veřejné správě České republiky. Pozornost je zaměřena zejména na využívání a poskytování referenčních údajů prostřednictvím webových služeb a informačního systému základních registrů. V práci jsou dále analyzovány přístupy agendových informačních systémů orgánů veřejné moci k základnímu registru obyvatel a také realizace dílčích projektů, které mají přímý dopad na jeho provoz. Vyhodnocení jednotlivých posuzovaných oblastí je provedeno za pomocí statistického šetření.
Nástroje eGovernmentu v praxi městského úřadu
Bařinová, Simona
BAŘINOVÁ, S. Nástroje eGovernmentu v praxi městského úřadu. Brno: 2018. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta Bakalářská práce se zabývá problematikou využívaných nástrojů eGovernmentu na městském úřadu. Konkrétně jde o elektronickou spisovou službou, elektronický podpis, agendové informační systémy, datové schránky, elektronické systémy veřejné správy, Czech POINT a základní registry. Práce je rozdělena na dvě části, literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše obsahuje základní pojmy týkající se eGovernmentu, popis konkrétních, již vyjmenovaných nástrojů, které odpovídají legislativní úpravě, a nakonec současnou situaci v eGovernmentu. Vlastní práce je zaměřena na používání nástrojů eGovernmentu v praxi na anonymizovaném městském úřadu obce XY. Poslední část vlastní práce obsahuje navržené úpravy pro zefektivnění chodu úřadu.
e-Government: Czech POINT - role a přínosy elektronizace kontaktních míst veřejné správy s občany a s jinými formami subjektů naší společnosti
Pávek, Václav ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Diplomová práce "e-Government: Czech POINT - role a přínosy elektronizace kontaktních míst veřejné správy s občany a s jinými formami subjektů naší společnosti" se zabývá problémem nedostatečné a neefektivní dostupnosti elektronických služeb veřejné správy pro využití soukromého i veřejného sektoru se zaměřením na kontaktní místa elektronických služeb v České Republice - Czech POINT. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zakladní registr obyvatel v návaznosti na editační agendové Informační systémy: sdílení dat ve veřejné správě ČR
Kopecká, Iveta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Práce analyzuje současný stav základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku základních registrů v obecné rovině, kdy je větší pozornost věnována registru obyvatel. Analytická část práce podrobně zkoumá současný stav nastavených a realizovaných procesů, které mají přímý vliv na funkčnost základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy a následné sdílení dat ve veřejné správě České republiky. Pozornost je zaměřena zejména na využívání a poskytování referenčních údajů prostřednictvím webových služeb a informačního systému základních registrů. V práci jsou dále analyzovány přístupy agendových informačních systémů orgánů veřejné moci k základnímu registru obyvatel a také realizace dílčích projektů, které mají přímý dopad na jeho provoz. Vyhodnocení jednotlivých posuzovaných oblastí je provedeno za pomocí statistického šetření.
Aktuální stav rozvoje českého e-governmentu
Holeček, Vít ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou implementace základních registrů veřejné správy v českém prostředí. Cílem práce je především analýza dosavadního vývoje tohoto vládního projektu a příčin jeho vzniku v rámci celkového kontextu rozvoje eGovernmentu v České republice. Diplomová práce zahrnuje také historický exkurs do problematiky evidence údajů, které jsou v současné době součástí systému základních registrů. Poslední kapitoly práce pak obsahují stručné analýzy místních koncepcí eGovernmentu a evidencí základních státních údajů (obyvatel, obchodních společností a územních dat) ve Slovenské republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
Rozvoj elektronizace samosprávy mikroregionu Zábřežsko ve vztahu k e-governmentu
Filipová, Lucie ; Ulman, Miloš (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Diplomová práce "Rozvoj elektronizace samosprávy mikroregionu Zábřežsko ve vztahu k eGovernmentu" zkoumá problematiku rozvoje elektronizace samosprávy ve vztahu k legislativě a eGovernmentu. Téma elektronizace veřejné správy je v posledních letech stále více diskutováno nejen v souvislosti s rostoucími nároky na rychlost zpracování a poskytování informací, ale také na usnadnění a zprůhlednění dílčích procesů ve veřejné správě. V teoretické části jsou popsány role eGovernmentu ve veřejné správě, proces elektronizace veřejné správy v ČR a jednotlivé služby eGovernmentu (Czech POINT, datové schránky, základní registry, komunikační infrastruktura veřejné správy), které využívají obce. Praktická část hodnotí stav využívaného softwarového a hardwarového vybavení, legislativně vázaného softwaru a služeb eGovernmentu na vzorku obcí mikroregionu Zábřežsko. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsou závěrem stanovena doporučení pro zkoumaný vzorek 20 obcí mikroregionu Zábřežsko.
Evidence obyvatel v praxi ČR
Novotná, Kristýna ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Uhlík, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou evidence obyvatel v praxi České republiky. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které souvisí s evidencí obyvatel. Popisuje vývoj právní úpravy související s evidencí obyvatel od roku 1948 do současnosti. Významná část je zaměřena na orgány vykonávající správu na úseku evidence obyvatel a na hlavní činnosti vykonávané dle zákona o evidenci obyvatel. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé činnosti v praxi Městského úřadu Spálené Poříčí, obce s pověřeným obecním úřadem. Na základě praktických zkušeností autorky jsou popsány problémy, se kterými se lze při výkonu agendy evidence obyvatel setkat. V závěru praktické části jsou navržena možná řešení těchto problémů, která by vedla k efektivnějšímu postupu dané problematiky.
eGovernment ve vybraných obcích mikroregionu Bystřicko
Ambrožová, Jana
eGovernment ve vybraných obcích mikroregionu Bystřicko. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Diplomová práce se zabývá vyhodnocením úspěšnosti zavedení a analýzou současného stavu jednotlivých agend eGovernmentu na obecních úřadech vybraných obcí v mikroregionu Bystřicko. Na základě komparace finanční náročnosti elektronizace veřejné správy, analýzy Czech POINTu, datových schránek a základních registrů jsou formulovány návrhy a doporučení na používání agend eGovernmentu v malých obcích.
Analýza definic činnostních rolí v základních registrech veřejné správy v ČR
Silvarová, Lenka ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěkná, Jitka (oponent)
Diplomová práce pojednává o základních registrech a vybraných agendách, jejichž činnostní role jsou analyzovány na základě dotazníkového šetření. Podává základní přehled o e-Governmentu a základních registrech veřejné správy jako součásti e-Governmentu. Na základě dotazníkového šetření na jednotlivých katastrálních a matričních úřadech hodnotí strukturu a definice agendových činnostních rolí a stanovuje intenzitu využívání jednotlivých činnostních rolí v praxi. Zjišťuje, že činnostní role agendy A124 Katastr nemovitostí jsou definovány způsobem, který přibližně odpovídá praktickému výkonu agendy a všechny činnostní role jsou v praxi více či méně používané. Naopak u agendy A414 Matriky je počet ohlášených činnostních rolí poněkud maximalistický. Práce zjišťuje, že některé činnostní role v praxi vůbec vykonávány nejsou nebo jsou vykonávány pouze určitými úřady. U 67 % činnostních rolí agendy A124 i agendy A414 se jednoznačně podařilo prokázat, že jsou činnostní role definovány způsobem, který jednoznačně odpovídá praktickému výkonu agend, a tyto činnostní role jsou vykonávány poměrně často.
Napojení agendového informačního systému k základním registrům
Němcová, Jana ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Mares, Daniel Mares (oponent)
Cílem této diplomové práce je rozšířit referenční model Management Byznys Informatiky (MBI) v oblasti veřejné správy a to konkrétně pro napojení agendových informačních systému na základní registry. Problematika je aktuální od července roku 2012, kdy byl spuštěn pilotní provoz základních registrů. Základní registry lze považovat za pilíř českého e-governmentu. Základní registry jsou informačním systémem veřejné správy, které evidují v jednotlivých registrech - Registr obyvatel (ROB), Registr osob (ROS), Registr práv a po-vinností (RPP) a Registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RUIAN) tzv. referenční údaje. Referenční údaje jsou z hlediska výkonu veřejné správy považovány za správné, pokud nebyl prokázán opak. Oblast základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech. MBI je referenční model řízení podnikové informatiky, který je pri-márně určen pro lidi z praxe. Na jeho vývoji se podílí hlavně katedra Informačních technologii na fakultě Informatiky a statistiky při Vysoké škole ekonomické v Praze. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První část stručně představuje čtenáři model MBI tak, aby byl schopen porozumět základní myšlence modelu a jeho terminologii. Další část obsahuje uvedení do problematiky napojení agendového informačního systému na základní registry. Definuje pojmy jako e-government, základní registry, agenda a agendový in-formační systém. Zabývá se též přínosy základních registrů občanům. Následuje část, která se věnuje návrhu nových objektů modelu MBI. Nové objekty rozšiřují model v oblasti veřejné správy o problematiku napojení agendového informačního systému k základním registrům. Poslední hlavní část verifikuje vybrané objekty MBI na modelové situaci. Cíle práce jsou dosahovány mimo jiné prostřednictvím analýzy webového portálu MBI a již vytvořených objektů. Dále je podrobně analyzována problematika základních registrů a napojení agendových informačních systémů. Hlavním zdrojem informací pro tuto problematiku je zákon o základních registrech. Dále jsou informace čerpány z dokumentů vytvořených správcem Informačního systému základních registrů, Správou základních registrů, a z vlastní zkušenosti autorky. Přínos práce spočívá v uceleném pohledu na danou problematiku bez nutnosti dobré znalosti IT prostředí veřejné správy. Pomocí nově vytvořených objektů by měly být zainteresované osoby ze strany orgánů veřejné moci i ze strany dodavatelů informačních systémů schopné napojit agendový informační systém k základním registrům a efektivně využívat služby základních registrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.